?آقای روحانی! چرا آیه را نصفه نیمه میخوانید؟! اگر این طور است پس لاتقربوا الصلوة!
➖اگر این شیوه استناد به قرآن و بهره‌­برداری از آیات، آن هم از جانب یک حقوقدان در لباس روحانیت پذیرفتنی باشد، پس ما هم می­‌توانیم دستور نخواندن نماز را از آیه «لاتقربوا الصلوة» بگیریم و «انتم سکاریٰ» را نادیده بگیریم.
➖«پیغمبر با وجود آن­که کفار «فی کل مره» عهدها را نقض کردند، با آن­ها توافق کرد. کسی پیدا می­‌شود که نعوذ بالله بگوید پیغمبر ساده­‌لوحی کرد؟ چرا بعد از آن که دفعه اول کفار پیمان را نقض کردند، بار دیگر به آن­ها اعتماد کرد و با آن­ها مجدداً عهد بست؟»
➖در صحت استناد آقای روحانی شکی نیست. لکن مشکل این­جاست که ایشان احتمالاً علی­رغم آگاهی از پیام و محتوای مهم دو آیه بعدی یعنی آیات 57 و 58 سوره انفال، از اشاره به آن صرف­‌نظر کرده‌­اند. زیرا دستور صریح پروردگار متعال در این دو آیه، برخورد سخت و خشن با پیمان­‌شکنان و حتی اجازه باطل اعلام کردن معاهده در صورت ترس از احتمال پیمان­‌شکنی طرف مقابل است. خداوند بلافاصله در ادامه همان آیه­‌ای که رئیس­‌جمهور آن را توجیه­‌گر اعتماد خود و دولتش به کفار می­‌داند، می­فرماید: «فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِى الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ. وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَى‏ سَوَآءٍ إِنَ‏اللَّهَ لَایُحِبُّ الْخَآئِنِینَ.» یعنی «پس (اى پیامبر!) هرگاه در جنگ به آنان دست‏ یافتى، (با برخوردهاى قاطع) افراد پشت جبهه‏ آنان را به وحشت افکنده و متفرق ساز، باشد که پند گیرند (و دست از توطئه بردارند.) و اگر خوف آن داشتى که گروهى (در پیمان) خیانت کنند، تو نیز عهدشان را به سوى آنان بیانداز (و آن را لغو کن، یا به آنان اعلام کن که همانند خودشان عمل‏ خواهى کرد.) همانا خداوند خائنان را دوست ندارد.»

موضوعات: حجاب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...